Sista samtalet på Kvinnocentrum

Idag gick jag med väldigt blandade känslor till min stora idol på Kvinnocentrum. Det är nästan ETT ÅR sen som jag satte min fot där för första gången. Jag hoppas att du läser här M, för även om det är ditt jobb så har du verkligen gett mig allt!
Du har fått mig att lita på dig i alla väder, jag vet att vad jag än säger så är det inte nånting som är fel. När jag kom till dig första gången var jag helt nedbruten, så i kaos. Redan första dagen fick du mig att inse att vad som hände inte var ok, du fick mej från dag ett att berätta saker för dig  jag inte berättat för någon. Jag gjorde det såklart i stor skuld och skam, men du satt där som en stark klippa och flyttade inte på dig en millimeter.
 
Jag hade vart så rädd för att gå till KC första gången, och jag tänkte att jag skulle bli hånskrattad åt när jag kom dit. För nog kanske det var mitt fel ändå, som jag lärt mig att det alltid var. Men där satt du, utan att ens dra lite på smilbanden, väldigt säker och jag kände genast en tillit till dig. Det var ingen som hånskrattade åt mig. Istället har du hållit min hand och lagt din arm om min rygg. Du har lyssnat på min förtvivlan och min gråt. Du har stöttat, puschat och LYFT mig upp om och om igen. Du har hållt mig uppe och jag har trillat ner igen, men du har troget varit där och aldrig vikt från min sida. Du har lärt mig att se saker från mitt egna perspektiv. Du har lärt mig att JAG är värd allt.
Idag kan jag verkligen se på saker med ett helt annat perspekltiv än första gången jag, på väldigt vingliga ben, illamående till max, klev in genom dörren på Kvinnocentrum. Jag har lärt mig att se från ovan hur allting har skett. Manipulation, kontroll, dominans, förnedring och hot är saker jag väldigt lätt känner igen idag. Jag ser det VÄLDIGT tydligt från förr och jag ser det än idag. Med all den kunskap du besitter har du lärt mig att se det som inte har varit ok, du har lärt mig att förstå att jag inte ska bära skuld , och du har lärt mig att jag räcker till precis som jag är.
Jag vet att du blir rörd när vi pratar om min soffa, och då blir jag rörd för då vet jag att även om detta "bara" är ditt jobb så är hela du och hela ditt hjärta engagerat mer än möjligt!
 
M, du har räddat mig till livet och du kommer ALLTID, ALLTID ha en plats i mitt hjärta. <3
 

Kommentarer
Postat av: Tjejmorsan

Skulle du sitta bredvid mig nu skulle jag ge dig en STOR kram :)
Du är en hjälte som tog dig bort :) Jag är stolt för varje kvinna som väljer en väg till sig som gör att de mår bra :)

LOVE till dig :)

2013-07-03 @ 22:02:14 / URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: Fnulan

Jag är så jävla stolt över dig vännen!!!!

2013-07-04 @ 12:00:57 / URL: http://www.femme.se/fnulan
Postat av: M

Tack för fina ord och för att du delar med dig av dig själv men kom ihåg att det är DU som har gjort jobbet. Du är stark och modig även om det är dagar då då du känner precis det motsatta.
Tack för att jag fått dela din resa med dig. :) /M

2013-07-22 @ 15:18:53

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0