Bloggutmaningen365; 050

050. Berätta om ett härligt minne kopplat till musik.
 
Alltså det finns så mycket minnen till musik i mitt liv, så svårt att ta ut nånting så. Men jag har inte vart så mycket på konserter heller, en Westlife för typ 12-14 år sen, men det kommer jag ju inte ens i håg.. :P
 
Men nått som såklart är väldigt sorligt och tungt men ändå härligt är mina minnen till sången under.
Sången påminner mig om min farfar, och hans död, som i sig är både hemsk och härlig. Hans död var verligen som en befrielse för honom, och för mig. Han levde sitt liv som lite i ett fängelse och tyvärr så fortsatte det så när han även senare blev sjuk. Långsamt, plågandes, hemskt. Fängslad i sig själv. Så dagen när min pappa ringde och sa att du hade vandrat vidare, kom äntligen alla tårar, och det var tårar av lättnad.
Jag kan fortfarande få tårar i ögonen när jag spelar låten, men samtdigt så ler jag. <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag har "samma" typ av minnen till låten "My Way" av Frank Sinatra.
Har alltid gillat den men när jag pratade med prästen inför att ordna min mammas begravning och beskrev hur hennes liv hade varit (för hans begravningstal) så dök låten upp i mitt huvud och den bestämde vi då skulle spelas under begravningen.

Så nu blir jag tårögd och tänker på mamma varje gång jag hör den :-)

2014-02-20 @ 15:52:58 / URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0