The F-Day! del 1

The FAB-Day! I lördags. Började redan 05.00. Upp, fixade det sista. Hämta upp Teres klockan 06 och sen var vi igång! ;) Vi stannade i Örebro för en varm choklad o smörgås. Jag fattade aldrig att klockan bara var 8 så jag gnällde över att alla jävlar såg så trötta ut överallt! Men med rätt givetvis! ;) Klockan nio stannade vi på JULA i Skara (tror jag) och köpte en missing cable och SEN kunde vi järnspikar spela musik i bilen! OCh ja inte vilken musik som helst utan det här:
 
 
 
 
Sen gick allt jättebra (typ) tills jag såg en tunnel och sa "Åh nej en tunnel, jag som inte gillar tunnlar.." och i nästa sekund får jag bromsa, bromsa, bromsa. STOPP mitt i tunneln... TUR att tunneln INTE var så lång kan jag säga er.. I nästa sekund börjar radion skrika och dom talar om att det har skett en olycka! .. Neeehee? Vi som redan va lite sena sen innan.. och så hände detta också..
 
 
 
Efter ett tag när vi spelar Fox-låten X-antal gånger på högsta volym och dansat och skrålat.. Ja bilarna brevid fick sig en riktig show ska ni veta.. så började det röra på sig och bilarna lite längre fram hade hittat en utväg. Väl på vägen igen, då åt fel håll mot vart vi skulle, så lyckades vi tillslut hitta en avfart! Hurrey! ... Ja ett tag va vi glada sen insåg vi att ALLA andra bilar också hade hittat den här jäkla avfarten... KÖ igen.. kö, kö, kö.. Tillslut avvek vi från kön in på en jätteliten, superslingrig väg men som tilllslut tog oss åt rätt håll iallafall.. Tills vi återigen kom in på en pytteväg. En så pytteväg så det var omöjligt att få möte på den.. och vad möter vi, en fet lastbil... Jag svär (väl inte alls va??) och lyckas väl på nån höger köra av vägen och släppa förbi lastbilen... Vi fortsätter på vägen, som blir (om möjligt) ännu mindre och mindre. Skyltar som varnar om stenras (VÅGAR inte kolla uppåt) över, under, över, slingerkrok och DÄR såg vi ÄNTLIGEN vårat mål, Vackra Hällsnäs. Vilken idyll så fint vid vattnet. Men vi hade inte tid att kolla in det nu för vi var ju sena.. Vi sprang över gruset (nästan) och in i huset. Där satt alla andra fab mamas och käkade lunch. Vi lyckades få en varsin tallrik och försökte gå självsäkert ner i matsalen... öh ja.. ;) Det blev lite kramkalas innan vi slog oss ner och började käka lunch vi också. ÄNTLIGEN var vi där.

Kommentarer
Postat av: Teres

Nej Hanna, du svor inte alls. Jag lovar! Eh, eller nått!

Du glömde den vackra soluppgången =)

Kram!

2013-09-25 @ 23:30:55 / URL: http://www.myspysvardag.blogspot.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0