Kan jag få ett leende?

Här om dagen var jag med Marie nere på stan en sväng och i vanlig ordning så finns det tiggare i olika hörn. Nån spelar dragspel och nån sitter med skakande ben. Man hör ju tyvärr väldigt ofta om organiserade ligor som åker runt och tigger, utnyttjar barn osv, så jag har aldrig gett pengar till dessa folk på gatan. Men så gick vi förbi denna man i kanske 40-50 årsåldern. (svårt att säga ålder). Han satt på en tidning lutad mot ett skyltfönster med mössan framför sig. Jag gör som jag brukar, vilket är ingenting. Men av nån anledning så tittade jag till mot honom (vilket jag annars försöker undvika) och ser hur hela han ler. Jag fortsätter att gå och precis när jag är jämte honom så kollar jag till igen, och han är snabb, med världens leende och säger: "Kan jag inte få ett leende av dig!?". Och vad gör man inte? Klart han fick ett leende och hela han log om möjligt ännu mer. HELT otippat, men så härligt. Och ärligt! Jag ville verkligen stanna upp, men tänkte att det var bäst att bara fortsätta gå förbi, om än med ett stort leende på mig också nu. Nu är det min tur! Pay it forward.. <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna of Sweden

:D jag ler alltid vettula! ;)

håller med, brukar aldrig heller ge pengar till tiggare... men ett leende kan man ju alltid bjuda på! ^^

2013-10-24 @ 20:13:03 / URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0