Treat me like a princess

Eftersom det är lite årsfirande här hos mig så kommer det bli en del snack om psykisk misshandel och mig då och mig nu.

Jag tänkte skriva om en sak jag upptäckte för ett tag sen. Min vän Tjejmorsan Ewa la upp en bild, nånting i stil med den bilden här under. Och menade att hon ville hitta den där mannen som skulle behandla henne som en prinsessa. Jag hakade på och menade att vem vill INTE bli behandlad som en prinsessa?!
Vi fick flera tjejer som "gick emot" och tyckte att det nog skulle bli FÖR mycket om man skulle bli uppassad som en prinsessa hela tiden.  Vi snackade fram och tillbaka en stund innan det bara kom till mig. Vi duskuterade helt i onödan. ALLA tjejer i diskussionen ville SAMMA sak, bara det att för MIG och för Ewa var det som att bli behandlad som en prinsessa, då vi båda varit med om psykisk nedbrytning. Vad vi två menade med att bli behandlad som en prinsessa var det som var NORMALT för dom andra tjejerna. Vi vill ju ha kärlek, omtanke, respekt, precis som dom andra tjejerna, och för dom andra var ju det en helt normal grej. Ganska tydligt blev det, hur det verkligen påverkar, på alla plan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tjejmorsan

Säger bara: Kram <3

2013-10-10 @ 20:24:25 / URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0