Livet börjar vid 30!

 
I måndags vände det! Jag blev ASGAMMAL över en natt! Sliten och grå. Ont i axlar och rygg. Skrynklig o dan..
 
Men ändå känner jag mig lyckligare, gladare och mer LEVANDE än på många år!! Livet börjar vid 30!! Fråga dom som vet! Fråga mig!! JAG älskar er, alla mina vänner o nära och kära, som gjort det möjligt för mig att börja mitt liv vid 30! Jag är skyldig er en massa. Jag är skyldig er livet!
 
Livet som 20 kg lättare. Livet som Jag. Jag som livet! Min resa har varit tuff. Det har varit två parallella resor. Dels viktresan och dels vad jag har valt att kalla den "Psykiska resan". Den Psykiska resan där jag sakta, sakta bygger upp mig själv igen, bygger upp JAG:et. Jag får en massa stöd och pepp av för mig både kända och okända och det är jättekul. Jag har blivit rörd till tårar flera gånger av andras fina ord till mig. Jag har även fått mycket bekräftelse på saker oberoende folk utifrån har sett och det gör mig gott även om jag IDAG tror och litar på mig själv.
Förut hade jag inga egna känslor, i onsdags på Kvinnocentrum blev min stödtjej så glad över att jag blev förbannad! Hon sa att förut var jag bara ledsen.. nere.. borta. Nu kom känslorna fram och jag blev förbannad! Det är bra att bli förbannad ibland för då visar man ändå att man inte bara går att köra över. Man kan liksom säga stopp! 
 
Jaja så här ser jag ut iallafall. Grå och skitgammal. Men lycklig! <3

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0